Forum rzeszowskich rowerzystów
http://www.forum.rowery.rzeszow.pl/

Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015
http://www.forum.rowery.rzeszow.pl/viewtopic.php?f=11&t=2970
Strona 1

Autor:  heros333 [ 31 mar 2014, o 13:07 ]
Tytuł:  Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

Przygotowujemy nowe wnioski do budżetu obywatelskiego na 2015 rok,

rok temu zebraliśmy blisko 800 podpisów pod projektem budowy przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu armii krajowej z rejtana, zabrakło drugie tyle podpisów by projekt przeszedł do realizacji. W tym roku chcemy się lepiej przygotować i złożyć bardziej obszerny projekt o nazwie: "Zwiększenie bezpieczeństwa na drogach dla rowerów - poprawa infrastruktury rowerowej w Rzeszowie"

Projekt ma zakładać:
- połączenie istotnych dróg dla rowerów
- budowę przejazdów rowerowych
- poprawę oznakowania na istniejących ddr
- malowanie pasów rowerowych, kontr-pasów, śluz rowerowych, strzałek z kierunkiem jazdy, etc.

Dostaliśmy już kilka wiadomości od osób które chcą działać w temacie poprawy infrastruktury rowerowej, tutaj cytuję wiadomość od Maćka/;

Cytuj:
Witam!

Chciałbym zapoznać Państwa z opracowywanym przeze mnie programem uporządkowania i usprawnienia ruchu rowerowego i pieszego dla miasta Rzeszowa. Nadrzędnymi celami tego programu są:
- zwiększenie bezpieczeństwa oraz komfortu przemieszczania się dla rowerzystów i pieszych
- wprowadzenie jednoznacznego, bardziej uniwersalnego oznakowania dróg rowerowych i pieszych
- zapoczątkowanie zmian w podejściu do projektowania i realizacji transportu rowerowego

Główne postulaty programu to:
1) wprowadzenie strzałki w formie naklejki z folii do produkcji znaków drogowych pionowych wskazującej, że droga rowerowa jest jednokierunkowa, a ruch rowerów odbywa się na niej w kierunku wskazanym strzałką
2) wprowadzenie oznakowania poziomego wskazującego obowiązujący tor jazdy rowerów w danym kierunku na drodze dla rowerów i pieszych oraz na drodze dla pieszych z dopuszczonym ruchem rowerów
3) wyznaczanie znaku P-11 o zwiększonej szerokości w przypadku braku miejsca na wyznaczenie obok siebie znaków P-10 i P-11
4) programowanie rozpoczęcia nadawania sygnału zielonego dla zlokalizowanego w obrębie skrzyżowania przejazdu dla rowerzystów co najmniej 2 sekundy wcześniej od rozpoczęcia nadawania sygnału zielonego dla pojazdów skręcających w tę jezdnię z jezdni poprzecznej
5) zachowanie ciągłości dróg rowerowych w rejonach skrzyżowań oraz zagwarantowanie możliwości bezpiecznego wjazdu na/zjazdu z drogi dla rowerów bezpośrednio w miejscu jej rozpoczęcia/zakończenia


od dnia dzisiejszego zbieramy chętne osoby które chcą pomoc nam w realizacji tego przedsięwzięcia i zaproponują swoje propozycje poprawy infrastruktury rowerowej w Rzeszowie. Zachęcam do wypowiadania się tu na forum odnośnie zmian i udogodnień jakie chcielibyście wprowadzić w Rzeszowie w ruchu pieszo rowerowym . Poniżej mapka tego co mamy obecnie :


link do mapy w powiększeniu

Autor:  heros333 [ 13 maja 2014, o 08:43 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

regulamin zakłada że projekt nie może składać się z kilku niezależnych inwestycji co oznacza że poprawa infrastruktury rowerowej jest już skreślona na samym starcie... Zgłosimy te same projekty co rok temu

Autor:  korni [ 13 maja 2014, o 13:43 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby się dowiedzieć, czy przejdzie. Jeśli nie, możemy zgłosić tylko jeden projekt – system głosowania (każdy ma jeden głos) sprawia, że głosy rozdzielą się na kilka i w końcu żaden nie wygra.

e: Położenie kilku dodatkowych progów w Śródmieściu to raczej jedna inwestycja, a postawienie znaków strefy tempo 30 i kontrapasy to organizacja ruchu.

Autor:  heros333 [ 13 maja 2014, o 14:39 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

w czwartek postanowimy co zrobić,

na chwilę obecną plan jest taki :

Poprawa infrastruktury rowerowej w Rzeszowie

budowa przejazdów rowerowych w miejscach:
lista
1
2
3
4
5...

kwote wyliczymy w czwartek

Autor:  BaracudaV [ 13 maja 2014, o 19:43 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

0. Cały mojRZRSZÓWek tzn. tam gdzie są "śmieszki", CPR, DDRiP i DDR... wzdłuż ich oraz pomiędzy nimi.

Autor:  korni [ 14 maja 2014, o 00:10 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

Ja bym się zajął dostosowaniem Śródmieścia do ruchu rowerowego: tempo 30 (w tym położenie kilku dodatkowych progów) i kontrapasy na ulicach jednokierunkowych (na większości wystarczy samo T-22). Można pomyśleć o przebudowaniu przejścia przez Cieplińskiego i dodaniu przejazdów, co stworzy przedłużenie pasów rowerowych z Jałowego. To wszystko okraszone drobiazgami, które w Stolicy Innowacji są niesamowicie skomplikowanymi rzeczami: śluzy gdzie będzie potrzeba, może jakieś pasy rowerowe i stojaki w jezdni.

Autor:  MarcinSz [ 14 maja 2014, o 00:17 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

Jak znam kreatywnych projektantów, to przejazdu nie zrobią, za to postawią na Cieplińskiego zakaz wjazdu rowerów. A to jedna z ulic dość wygodnych do jazdy rowerem - bo brak "śmieszek". Korzystanie z zawrotek też nie boli - polecam.

Zamiast tego proponuję zająć się uporządkowaniem istniejącego chaosu - np. Lubelska, Wiktora, Okulickiego, itd.

Autor:  korni [ 14 maja 2014, o 00:27 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

Aha, czyli wbić się na Cieplińskiego, przedrzeć się przez 3 pasy, gdzie nawet policja nie jeździ 50 km/h, zawrócić, potem znowu przedrzeć się przez 3 pasy, gdzie nawet...

Piszesz serio?

A, i w jaki sposób projektanci nie zrobią przejazdu, skoro to jest przedmiotem inwestycji?

Autor:  MarcinSz [ 14 maja 2014, o 01:07 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

No, ja tak jakoś robię (ale ja jestem nienormalny, bo ja truskawki cukrem...). Paradoksalnie, im większy tłok tym lepiej bo samochody wolniej jadą albo i nie jadą.

korni napisał(a):
A, i w jaki sposób projektanci nie zrobią przejazdu, skoro to jest przedmiotem inwestycji?


Czy patrząc na dotychczasowe dokonania w zakresie infrastruktury rowerowej masz co do tego wątpliwości?

Autor:  korni [ 14 maja 2014, o 01:50 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

1. A teraz powiedz mi, ilu jeszcze rowerzystów robi tak jak ty, a ilu wali wprost przez przejście. No właśnie. Nie lepiej, prościej, bezpieczniej i CZYTELNIEJ dla szarego rowerzysty (a nie wprawionego bikera) jest zrobić przejazd?
2. Jakim prawem projektant miałby nie zaprojektować przejazdu przez Cieplińskiego, jeśli zlecam mu zaprojektowanie przejazdu przez Cieplińskiego?

Autor:  BaracudaV [ 14 maja 2014, o 09:03 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

Korni jazda po Cieplińskiego to nie jest jakiś mega wyczyn, sam też wolę te 6 przerażających Cię pasów pokonać choć czasem korzystam z przejścia :wstyd: Przejazd na przedłużeniu Jałowego owszem ale tak zrobiony aby łatwo można było wjechać/zjechać na/z niego. Tylko to już kosmos dla twórców rowerowej innfry w stolicy imitacji :zalamany: Przejazd na wysokości parku też i na obu "rondach" i...

Autor:  korni [ 14 maja 2014, o 12:25 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

Dla mnie nie, dla ciebie, dla Marcina... Wyobraź sobie 10-latka, który tańczy jedzie, jak mu Magdoń nakazał. Ja nie potrafię.

Autor:  MarcinSz [ 16 maja 2014, o 23:08 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

korni napisał(a):
1. A teraz powiedz mi, ilu jeszcze rowerzystów robi tak jak ty, a ilu wali wprost przez przejście. No właśnie. Nie lepiej, prościej, bezpieczniej i CZYTELNIEJ dla szarego rowerzysty (a nie wprawionego bikera) jest zrobić przejazd?

Na tych walących przez przejście powinien tam być stały patrol i łoić mandaty jeden za drugim. A co do zdolności projektanta, to masz jakieś wątpliwości, po tym co się wyprawia w innych miejscach?
Jak jest spokojniej - typu niedziela rano - to nawet z 8-letnią córką można, niech się przyucza. W końcu za 2 lata skończy się legalna jazda chodnikiem. Najbardziej groteskowo jest, gdy na niełatwym skrzyżowaniu Wyspiańskiego/Jałowego zajeżdża jej drogę walący przez przejście dla pieszych byczek. Nic, tylko kij w szprychy. Ale dopóki ciągle będzie mieszany ruch pieszych i rowerowy, tak właśnie będzie.

Autor:  korni [ 17 maja 2014, o 20:36 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

MarcinSz napisał(a):
Na tych walących przez przejście powinien tam być stały patrol i łoić mandaty jeden za drugim.

Czyli jednak niedasie :(

Pokazujesz, że masz takie pojęcie o infrastrukturze rowerowej, jak mistrzowie drogownictwa w Ratuszu. Nazwę je "nikłym". Zakazać, karać, po co coś poprawiać. Skąd my to znamy...

http://www.copenhagenize.com/2013/09/ep ... esign.html

MarcinSz napisał(a):
Jak jest spokojniej - typu niedziela rano - to nawet z 8-letnią córką można, niech się przyucza. W końcu za 2 lata skończy się legalna jazda chodnikiem. Najbardziej groteskowo jest, gdy na niełatwym skrzyżowaniu Wyspiańskiego/Jałowego zajeżdża jej drogę walący przez przejście dla pieszych byczek. Nic, tylko kij w szprychy. Ale dopóki ciągle będzie mieszany ruch pieszych i rowerowy, tak właśnie będzie.

Zapytam jeszcze raz: nie lepiej, prościej, bezpieczniej i CZYTELNIEJ dla szarego rowerzysty (a nie wprawionego bikera) jest zrobić przejazd?

Autor:  MarcinSz [ 17 maja 2014, o 20:53 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

korni napisał(a):
Pokazujesz, że masz takie pojęcie o infrastrukturze rowerowej, jak mistrzowie drogownictwa w Ratuszu. Nazwę je "nikłym". Zakazać, karać, po co coś poprawiać. Skąd my to znamy...


Wyrwij raz dziecko tuż sprzed kół rozpędzonego na chodniku szczyla, to zmienisz zdanie. Na jazdę po chodnikach i przejściach nie ma innej rady jak mandaty. Szkoda tylko że tak rzadko się zdarzają. A co drugi rowerzysta mając przejazd dla rowerzystów i tak pruje po przejściu.

Ech, już widzę jak te 6 (słownie: sześć, tyle jest na skrzyżowaniu Cieplińskiego/Jałowego/Sokoła) przejść dla pieszych zostaje wzbogaconych o przejazdy dla rowerzystów, wykonane tak, żeby nie trzeba było skręcać po kątem umożliwiającym widzenie własnego tylnego błotnika, z przebiegiem zapewniającym nie ustawianie rowerzysty tyłem do kolizyjnego ruchu. Takie rzeczy to w Dubaju. U nas nawet rowerków na asfalcie nie potrafią namalować. Dalej, projekt to jedno a wykonanie - co innego, co widać na przykładzie Lubelskiej, która wciąż nie jest w stanie zgodnym z projektem.

Strona 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/