Forum rzeszowskich rowerzystów
http://www.forum.rowery.rzeszow.pl/

Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015
http://www.forum.rowery.rzeszow.pl/viewtopic.php?f=11&t=2970
Strona 2

Autor:  Adam Bieniasz [ 18 maja 2014, o 10:05 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

W cywilizowanych krajach jest dozwolony ruch rowerami ale max prędkość to 10 km na godzinę (np na Węgrzech) oraz piersi mają "pierwszeństwo" i Kultura, kultura, kultura - ewentualnie prawo słuszności i nie rób drugiemu co sam nie chciałbyś aby ci on zrobił (prawo naturalnie lub przykazanie ... (kropki bo wyjdę za religijnego oszołoma). Zgodzę się że niektórzy przeginają stylem jazdy po chodnikach i ze strachem widzę jak na np. 3 maja, zwłaszcza młodsi slalom sobie robią. Inna sprawa jest szerokość chodników i gdyby miały 4 m szerokości to wszyscy by się pomieścili a jak jest te 1,20-1,50 i do tego zastawione parkującymi samochodami (patrz Szopena, Dąbrowskiego) to faktycznie ludzie się boją i się nie dziwię.

Autor:  korni [ 21 maja 2014, o 18:05 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

MarcinSz napisał(a):
Wyrwij raz dziecko tuż sprzed kół rozpędzonego na chodniku szczyla, to zmienisz zdanie. Na jazdę po chodnikach i przejściach nie ma innej rady jak mandaty. Szkoda tylko że tak rzadko się zdarzają. A co drugi rowerzysta mając przejazd dla rowerzystów i tak pruje po przejściu.

Jeśli rowerzyści jeżdżą tam po przejściu, tzn. że mają ku temu powód. To się zresztą tyczy każdego (no, prawie) zachowania, także parkowania na przejściu. Wychodząc z założenia, że chcemy ten ruch rowerowy promować (popraw mnie, jeśli błędnie to zakładam), to należy to zachowanie zalegalizować. Inaczej będzie sytuacja, że infrastruktura sobie, a jej użytkownicy sobie. Ruchu samochodowego nie chcemy promować, więc parkowanie na przejściu tępimy. Obejrzałeś w ogóle zalinkowany film?

MarcinSz napisał(a):
Ech, już widzę jak te 6 (słownie: sześć, tyle jest na skrzyżowaniu Cieplińskiego/Jałowego/Sokoła)

Wystarczą 4. Użyj wyobraźni.

Załączniki:
Komentarz: na czarno dotychczasowe krawężniki, na żółto nowe; przekrój na wysokości przejścia to 4.5 m buspas+rowery i 2x2.75m pasa ogólnego. Jedyną przeszkodą jest latarnia przy wyjeździe z Sokoła
jałowego.png
jałowego.png [ 776.7 KiB | Przeglądane 12709 razy ]

Autor:  MarcinSz [ 23 maja 2014, o 23:00 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

Napisałeś, że wystarczą cztery a sam narysowałeś sześć przejazdów, z czego jeden na Jałowego kolizyjny z ruchem samochodów w najgorszy możliwy sposób - rowerzysta wjeżdża pod samochód, który ma idealnie za plecami. Dodatkowo obydwie DDR kończą się nigdzie, w miejscu gdzie tylko Duch Święty będzie wiedział kto ma pierwszeństwo na jezdni.

Jak i gdzie ma zaczynać się DDR na Sokoła? Ciągnie się od ronda? Jak ma zachować się w tej sytuacji rowerzysta, który jedzie ul. Sokoła i zamierza skręcić w prawo, na Cieplińskiego i dalej w prawo w Piłsudskiego? Co z rowerzystą jadącym Jałowego, który chce pojechać na południe? Na razie zostawiam przypadki zamiaru skrętu w lewo.

Zaproponuj jeszcze oznakowanie pionowe całości, chętnie je zobaczę, a potem weź poprawkę na krawężniki i to, jak kreatywnie całość przetworzy MZD.

Film obejrzałem, zresztą znałem go wcześniej. Zanim rozgrzebiemy następne miejsce, doprowadźmy do duńskich standardów to co miało im odpowiadać a jest wielkim nieporozumieniem.

Autor:  korni [ 24 maja 2014, o 12:18 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

MarcinSz napisał(a):
Napisałeś, że wystarczą cztery a sam narysowałeś sześć przejazdów, z czego jeden na Jałowego kolizyjny z ruchem samochodów w najgorszy możliwy sposób - rowerzysta wjeżdża pod samochód, który ma idealnie za plecami.

Zmartwię cię: na Sokoła narysowałem tak samo.

To nie są przejazdy. Nie są też bardziej niebezpieczne, niż to:

Obrazek


MarcinSz napisał(a):
Dodatkowo obydwie DDR kończą się nigdzie, w miejscu gdzie tylko Duch Święty będzie wiedział kto ma pierwszeństwo na jezdni.

Jesteś uprawniony do poruszania się rowerem po drogach publicznych (no chyba, że nie jesteś) i nie poradzisz sobie w takiej sytuacji? To żywy dowód na beznadziejność szkolenia rowerzystów w naszym wspaniałym kraju.

MarcinSz napisał(a):
Jak i gdzie ma zaczynać się DDR na Sokoła? Ciągnie się od ronda?

Nie zastanawiałem się nad tym jakoś bardzo, bo nie jest to najważniejsze.

MarcinSz napisał(a):
Jak ma zachować się w tej sytuacji rowerzysta, który jedzie ul. Sokoła i zamierza skręcić w prawo, na Cieplińskiego i dalej w prawo w Piłsudskiego? Co z rowerzystą jadącym Jałowego, który chce pojechać na południe? Na razie zostawiam przypadki zamiaru skrętu w lewo.

W obu przypadkach: weźmie i skręci. Jak niby inaczej? Szukasz problemu tam, gdzie go nie ma.

MarcinSz napisał(a):
Zaproponuj jeszcze oznakowanie pionowe całości, chętnie je zobaczę, a potem weź poprawkę na krawężniki i to, jak kreatywnie całość przetworzy MZD.

Co krawężniki? A co do MZD: może w ogóle dajmy sobie spokój z RBO, bo MZD kreatywnie przetworzy nasze propozycje?

MarcinSz napisał(a):
Film obejrzałem, zresztą znałem go wcześniej. Zanim rozgrzebiemy następne miejsce, doprowadźmy do duńskich standardów to co miało im odpowiadać a jest wielkim nieporozumieniem.

Chyba go nie zrozumiałeś.

Autor:  heros333 [ 24 maja 2014, o 17:13 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

lista lokalizacji w których chcemy wybudować przejazdy rowerowe

PdR:

- Kopisto przy MH!
- Hetmańska / W. Pola
- Powst.W-wy/Sikorskiego
- Okulickiego/Witosa/Krakowska
- AK/Krzyżanowskiego ??
- AK/Powst. Listopadowych
- B10SDP przy Makro
- Rondo Pobitno
- Bł. Karoliny całość
- Wyzwolenia/Lubelska

Autor:  BaracudaV [ 24 maja 2014, o 18:39 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

Na AK/Krzyżanowskiego pomiędzy salonem Forda a VW prace już trwają. W tym momencie obniżane są krawężniki w miejscach nowych przejść, przedłużany i poszerzany lewoskręt z zawijką oraz podziemna instalacja elektryczna jest wykonywana. Jakiś projekt ktoś widział, wie gdzie jest?
Proponuje w ramach "naszego" projektu wpisać AK/Paderewskiego tam też jest tylko przejście a CPR po obu stronach i ruch rowerowy też spory na linii osiedle Mieszka I sklep Spar przy Paderewskiego.
Rondo przy BP, Tescó, eklerku i błoniach w całości (Powst. Waw, Sikorskiego, AK) bo przejazd jest tylko od strony Rejtana.

Autor:  MarcinSz [ 24 maja 2014, o 21:13 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

korni napisał(a):
MarcinSz napisał(a):
Jak i gdzie ma zaczynać się DDR na Sokoła? Ciągnie się od ronda?

Nie zastanawiałem się nad tym jakoś bardzo, bo nie jest to najważniejsze.


Jak to nie? To jak rowerzysta obowiązany jechać, jak każdy uczestnik ruchu, po prawej stronie ulicy, nagle znajdzie się na czerwonym pasie?

A propos czerwonego, RBO zacząłbym od projektu likwidacji czerwieni na przejściach dla pieszych bo to co jest teraz to wielkie nieporozumienie. Po deszczu ślisko jest i dla rowerzystów i dla samochodów.

Na tym kończę wątek, bo ciąg dalszy zdaje się prowadzić donikąd. W każdym razie życzę powodzenia i naprawdę, bez złośliwości trzymam kciuki za kompleksowe i wygodne rozwiązanie.

Autor:  korni [ 24 maja 2014, o 21:28 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

heros333 napisał(a):
lista lokalizacji w których chcemy wybudować przejazdy rowerowe

PdR:

- Kopisto przy MH!
- Hetmańska / W. Pola
- Powst.W-wy/Sikorskiego
- Okulickiego/Witosa/Krakowska
- AK/Krzyżanowskiego ??
- AK/Powst. Listopadowych
- B10SDP przy Makro
- Rondo Pobitno
- Bł. Karoliny całość
- Wyzwolenia/Lubelska

Coś poza tym będzie w propozycji?

MarcinSz napisał(a):
Jak to nie? To jak rowerzysta obowiązany jechać, jak każdy uczestnik ruchu, po prawej stronie ulicy, nagle znajdzie się na czerwonym pasie?

Myślę, że najprościej, jak tylko się da - wjedzie na niego. Co tu kombinować?

Autor:  heros333 [ 25 maja 2014, o 18:42 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

wniosek do rbo 2015

Załączniki:
rowery-budzet-1.doc [186 KiB]
Pobrane 194 razy

Autor:  korni [ 26 maja 2014, o 00:20 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

1.
heros333 napisał(a):
- AK/Powst. Listopadowych
- B10SDP przy Makro
- Bł. Karoliny całość

Pierdoły do załatwienia organizacją ruchu. Nie nadaje się do RBO.
2. Co to za wykrzykniki w tekście?
3. Pytam jeszcze raz: czy coś jeszcze będzie w tej propozycji/będą jakieś inne?

BaracudaV napisał(a):
Jakiś projekt ktoś widział, wie gdzie jest?

Pół roku temu...
viewtopic.php?f=30&t=2846

Autor:  bees [ 26 maja 2014, o 12:44 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

korni napisał(a):
heros333 napisał(a):
lista lokalizacji w których chcemy wybudować przejazdy rowerowe

PdR:

[...]
- Hetmańska / W. Pola



Przejazd dla rowerów powinien ze sobą łączyć dwa elementy infrastruktury rowerowej. A przejazd Hetmańska / Pola co będzie łączył? Jaki sens ma łączenie DDR z chodnikiem po drugiej stronie???

Przy okazji
- proponuję likwidację niepotrzebnych lub niebezpiecznych dla rowerzystów elementów infrastrktury, np. odcinek DDRiP wzdłuż Wyspiańskiego (około 300m - bezsensownie krótki, brak połączenia z jezdnią dla samochodów na końcach DDRiP), czy też pasy dla rowerów na Jałowego (biegną wzdłuż prostopadłych miejsc parkingowych dla samochodów, a ich szerokość miejscami wynosi 50-60 cm!!!);
- połączenie już istniejących DDR (DDRiP) z jezdnią - bezpieczne wjazdy/zjazdy na/z DDR (DDRiP);

Co do tego drugiego punktu - łączenie DDR (DDRiP) z jezdnią na przejściach dla pieszych, jak to się praktykuje w Rzeszowie, moim zdaniem generuje najwięcej problemów i niebezpiecznych sytuacji. Takie sytuacje jak tu: http://goo.gl/maps/1Ucle w ogóle nie powinny mieć miejsca.

Autor:  korni [ 27 maja 2014, o 20:57 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

korni napisał(a):
1.
heros333 napisał(a):
- AK/Powst. Listopadowych
- B10SDP przy Makro
- Bł. Karoliny całość

Pierdoły do załatwienia organizacją ruchu. Nie nadaje się do RBO.
2. Co to za wykrzykniki w tekście?
3. Pytam jeszcze raz: czy coś jeszcze będzie w tej propozycji/będą jakieś inne?

Doczekam się odpowiedzi?

Autor:  Frodo907 [ 27 maja 2014, o 21:15 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

Co do
Cytuj:
Pierdoły do załatwienia organizacją ruchu. Nie nadaje się do RBO.

Jeśli to dla Ciebie pierdoła to spróbuj załatwić sprawę.

Autor:  heros333 [ 28 maja 2014, o 07:43 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

dodałem dwa nowe miejsca,

dziś będę zbierał podpisy

Załączniki:
rowery-budzet-1.doc [187 KiB]
Pobrane 187 razy

Autor:  korni [ 31 maja 2014, o 12:57 ]
Tytuł:  Re: Poprawa infrastruktury rowerowej RBO 2015

Frodo907 napisał(a):
Co do
Cytuj:
Pierdoły do załatwienia organizacją ruchu. Nie nadaje się do RBO.

Jeśli to dla Ciebie pierdoła to spróbuj załatwić sprawę.

Pierdoła. Nie oznacza to, że MZD załatwienie pierdoły urasta do rangi niewiadomoczego. A zresztą, Magdoń może powiedzieć, że niedasię wyznaczyć tam przejazdu i uwali projekt.

Strona 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/