Rowery Rzeszów

jaki-rower.pl





Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
20 sie 2013, o 17:26 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 257
Lokalizacja: rzeszów
Już od jakiegoś czasu chodzi za mną myśl aby w ramach stowarzyszenia wykonać profesjonalny rower transportowy który służyłby członkom stowarzyszenia oraz w promowaniu kultury rowerowej i zrównoważonego transportu. Zastanawiam czy ktoś z forum ma już jakieś doświadczenie w użytkowaniu takiego roweru i jaki rodzaj by polecił? Na temat takich rowerów jest wiele stron. Ostatnio znalazłem ciekawą stronę propagującą takie rowery : http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... 56542.html


 
 Góra
20 sie 2013, o 17:40 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 33
Lokalizacja: Na szczescie juz nie Rzeszów ;-]
Sprzęt: Na rowerze?
Jak pobieżnie przeglądając trafiam na takie kwiatki "The EdgeRunner's 20-inch rear wheel not only sheds weight and aids in acceleration, it also puts the rear load platform some 6 inches lower than other cargo bikes." :przestraszony:
to mnie to do tej strony na dzień dobry zniechęca.


<-TURBO
Obrazek


 
 Góra
20 sie 2013, o 18:38 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Devil from Lancut jaśniej możesz ???


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
20 sie 2013, o 19:14 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 33
Lokalizacja: Na szczescie juz nie Rzeszów ;-]
Sprzęt: Na rowerze?
Osoba która jechałaby choćby z sakwami czegoś takiego by nie napisała.
(Ba, z fizyki też orłem nie jest)

Przy takiej masie całkowitej to wpływ masy koła (nawet rotowanej) na przyśpieszenie jest podobny to wpływu owłosienia nóg na to :rotfl:

Co innego środek ciężkości - łatwo zauważyć (nawet tam) konstrukcje gdzie dno przestrzeni bagażowej jest PONIŻEJ górnej krawędzi koła. Chyba jasne dlaczego? :niepewny:


 
 Góra
21 sie 2013, o 13:23 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Diaboł_Łańcucki Aha... ;)


Z ostatniej wycieczki do "rowerowego raju":

Obrazek

Obrazek


Jak już gdzieś o tym pisałem, dwa koła to więcej niż OOOO ale ja bym wybrał opcje trike :P:
BaracudaV napisał(a):

Obrazek


źródło: http://elegantandrogyne.blogspot.com/

...taki pojazd chodzi mi po głowie od dłuższego czasu...


Tak jak Adam pisze stron jest wiele nawet takich w stylu jak zbudować cargo bike:
http://www.instructables.com/id/how-to- ... argo-bike/
http://bikeportland.org/2009/12/23/want ... tyle-27485
http://www.cheaphack.net/2010/07/diy-bakfiets.html





coś z rodzimego podwórka:




part 2: :ok:




part 3: :super: :hurra:




Video z fabryki bikefiets:







można podpatrzeć kilka szczegółów:




oraz zagrożenia podczas jazdy:




i wiele wiele innych...


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek


;)


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
21 sie 2013, o 22:24 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia

Posty: 257
Lokalizacja: rzeszów
Diaboł_Łańcucki co do momentu bezwładności koła którego masa jest prawie cała na obwodzie to dla przykładu dla prędkości 5 m/s czyli 18 km/h i masy 1 kg energia kinetyczna ruchu prostoliniowego to 12,5 J a obrotowego około 24,7 J dla koła 26 in, czyli inaczej 1 kg daje odczucie prawie 3 kg masy, tak więc jeśli porównujemy wpływ masy koła do wpływu owłosienia na nogach, tak jak podałeś, to ja bym jednak miał uwadze że to też zależy od wielkości owłosienia i jego długości.


 
 Góra
28 sie 2013, o 19:30 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Towarower Pierwszy polski blog o rowerach cargo :)

...Na blogu będę chciał dzielić się moimi obserwacjami na temat rowerów cargo, będę śledził rozwój tego segmentu ruchu rowerowego, pisał o producentach i modelach, szczególnie dostępnych w Polsce, a także próbował uzasadnić sens używania tego typu sprzętu w mieście...


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
24 wrz 2013, o 19:55 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 33
Lokalizacja: Na szczescie juz nie Rzeszów ;-]
Sprzęt: Na rowerze?
Adam Bieniasz napisał(a):
Diaboł_Łańcucki co do momentu bezwładności koła którego masa jest prawie cała na obwodzie to dla przykładu dla prędkości 5 m/s czyli 18 km/h i masy 1 kg energia kinetyczna ruchu prostoliniowego to 12,5 J a obrotowego około 24,7 J dla koła 26 in, czyli inaczej 1 kg daje odczucie prawie 3 kg masy, tak więc jeśli porównujemy wpływ masy koła do wpływu owłosienia na nogach, tak jak podałeś, to ja bym jednak miał uwadze że to też zależy od wielkości owłosienia i jego długości.


Oj nie taka cała masa na obwodzie, Z TYŁU sama piasta to blisko 1/4 masy.
Ja przypomnę o czym dywagujemy! To nie żylasty przecinak na szosę czy XC o jednocyfrowej masie tylko sprzęt jakieś dwa razy cięższy, który do tego przeznaczony jest do wiezienia co najmniej drugie tyle a nie bidonu i batonika.


<-TURBO
Obrazek


 
 Góra
7 paź 2013, o 21:10 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Holenderskie rowery towarowe w końcu dostępne w Polsce. Przełom?

Holenderskie rowery towarowe stanowią jeden z wyznaczników przyjazności naszych miast.Tak jak obecność modnych cruiserów, mieszczuchów, czy ostrych kół zwiastowała modę na jeżdżenie rowerem w mieście, tak rowery cargo świadczą o dojrzewaniu rowerowej kultury.

Nieprzypadkowo Mikael Colleville Andersen znany z bloga Coenhagenize.com tak dużo uwagi poświęca rowerom towarowym i przyczepkom. Bez nich nie możemy mówić o rowerowej kulturze i ruchu rowerowym na większą skalę - sceptycy zawsze będą wypominać nam, że na jednośladach to można odpoczywać, ale do jazdy po zakupy lub odwiezienia dziecka do szkoły potrzebny jest dwutonowy SUV.

Do tej pory z rowerami towarowymi w Polsce był problem. Owszem, można je było sprowadzić zza granicy samodzielnie (jak zrobiła to krakowska Spółdzielnia Rowerowa) - choć nie było to łatwe. Owszem, można je zastępować zestawem czterech sakw, bagażnikami, przyczepkami, albo fotelikami dla dzieci. Można było nawet spróbować zbudować taki rower.. Ostatecznie, można było udawać, że dzieci lub dużego bagażu rowerem przewieźć się zwyczajnie nie da...


Cały tekst: http://polskanarowery.sport.pl/msrowery ... lsce_.html


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
15 paź 2013, o 23:18 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Trójkołowemu cargo wolno więcej, czyli 8 NAJ jakie udało się przewieźć na Babboe Big

Rowery cargo, zwane też towarowerami, można zgrubnie podzielić na dwie kategorie, najbliższe klasycznemu rowerowi, jednośladowe oraz mniej typowe trójkołowe. Te zostawiające więcej śladów można z kolei dalej dzielić w zależności od budowy napędu, umiejscowienia przestrzeni bagażowej itd. Zwolennicy towarowerów* typu long jonh, podają je jako najlepszą formę takich rowerów, ze względu m.in. na łatwość prowadzenia. To prawda, prowadzi się je całkiem jak zwykły rower. Trójkołowce jednak biją "długie jasie z wanną" na głowę pod względem ładowności. Nawet niewielki trójkołowiec, jaki posiadamy w ramach Spółdzielni Krakowskiej, może przewieźć zaskakująco dużo dużych rzeczy czy ludzi. Dziś małe podsumowanie tego, co do tej pory udało się nam albo naszym znajomym przewieźć na spółdzielczym Babboe Big...


Cały tekst: http://www.wolnyrower.com.pl/2013/10/tr ... 8.html?m=0


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
6 lis 2013, o 12:44 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Meksykańskie trzykołowce.


Obrazek


Nie tak dawno pewna tajemnicza grupa krakowskich rowerzystów sprowadziła na polskie ziemie rower trzykołowy. Piękny, wygodny i... drogi. Tymczasem za oceanem, w Meksyku, na trzykołowcach jeździ każdy. Uniwersalne to stworzenie ma ładowność od jednej rodziny do dużego sklepu. Cena - kusząca, bo jakieś 2.600 pesos, czyli nie przymierzając 650zł...


Cały tekst:
http://www.wolnyrower.com.pl/2013/11/me ... oowce.html


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
11 mar 2014, o 10:56 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower
Temat wraca jak bumerang ;) :




Jak dla mnie future ale podoba mi się:




żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
20 mar 2014, o 12:19 Nieprzeczytany post
Członek Stowarzyszenia
Avatar użytkownika

Posty: 2907
Lokalizacja: Rzeszów Reichshof רײַשע Жешув
Sprzęt: rower

Obrazek


:hyhy:


żeszuf stolica imitacji


 
 Góra
21 mar 2014, o 11:08 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 691
Lokalizacja: Racławówka
Sprzęt: 2 MTB, 1 CTB, Cross
Trochę słabe hamulce, a w zasadzie jeden i to na tył. Lepsze były by z przodu. Biegów brak, a w Rze biegi są ważne. W PL chyba najlepsza jest jednak przyczepka, bo takim rowerem nie zmieścimy się na ścieżce i w pewnych miejscach w mieście ;)



Obrazek


 
 Góra
21 mar 2014, o 14:15 Nieprzeczytany post
Avatar użytkownika

Posty: 599
Lokalizacja: Pobitno północ
Sprzęt: Mam ich kilka
Ja z kolei nie wyobrażam sobie jak takim rowerem ktoś miałby podjechać pod wzniesienie.


 
 Góra
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona



cron


  Podatek na rowery 1%

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Korzystanie z forum oznacza akceptacje REGULAMINU
| Realizacja: Amiga Rzeszów|